moduł fakultatywny nieprzypisany do planu studiów
SYBERIA JAKO REGION TURYSTYCZNY (FAKULTET)
SYBERIA JAKO REGION TURYSTYCZNY (FAKULTET)

Typ zajęć: wykład
Osoby prowadzące: dr Wojciech Sobolewski
Liczba godzin: 15
Poziom studiów: magisterskie
Semestr: 2
ECTS: 2
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego)
Wykład 15
konsultacje 15
Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego 30
Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego 1

Godziny niekontaktowe (praca własna studenta)
Przygotowanie się do zaliczenia na ocenę 30
Łączna liczba godzin niekontaktowych 30
Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe 1

Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu 2
Strona WWW:
Język wykładowy: polski
Skrócony opis: Cykl wykładów prezentujących Syberię jako region niezwykle zróżnicowany pod względem przyrodniczym i kulturowym, umożliwiający uprawianie różnorodnych form turystyki.
Pełny opis: Wykład opisuje krainy geograficzne, strefy klimatyczne i formacje roślinne Syberii.  Przedstawiana jest historia regionu i rozwój osadnictwa. Słuchacze poznają także podstawowe zagadnienia dotyczące ludności i religii oraz zasobów naturalnych i gospodarki Syberii. Omawiane jest znaczenie kolejowego szlaku transsyberyjskiego dla funkcjonowania kraju i dla rozwoju turystyki. Jezioro Bajkał oraz tereny sąsiednie są szczegółowo prezentowane jako jedna z najbardziej znanych atrakcji turystycznych Syberii.
Literatura:
  1. Syberia (praca zbiorowa), 2006: Wyd. Pascal, Bielsko Biała.
  2. Szlak transsyberyjski (praca zbiorowa), 2002: Przewodnik turystyczny, Seria: Szlaki, Wyd. Bezdroża, Kraków.
  3. Urbanowski H., 2005: Syberia pełna tajemnic, Wyd. Świat Książki, Warszawa.
  4. Walczak - Kowalska M., Kowalski W., 2007: Bajkał. Morze Syberii. Wydawnictwo Bezdroża, Kraków
  5. Witczuk J., 2001: Syberia. W nadbajkalskiej krainie Buriatów, Wyd. Multico, Warszawa.
Efekty kształcenia:
WIEDZA
W1. Ma pogłębioną wiedzę na temat mechanizmów funkcjonowania systemu przyrodniczego oraz poszczególnych jego komponentów, profil ogólnoakademicki, K_W03; P2A_W01, profil praktyczny K_W03; P2P_W01
W.2 Rozumie złożone związki i zależności zachodzące pomiędzy poszczególnymi komponentami środowiska przyrodniczego, profil ogólnoakademicki, K_W04; P2A_W01, profil praktyczny K_W04; P2P_W01
UMIEJĘTNOŚCI
U.1 Ocenia różne efekty działalności człowieka z zastosowaniem kryteriów ekologicznych oraz społeczno-ekonomicznych, profil ogólnoakademicki, K_U02; S2A_U03, profil praktyczny, K_U02; S2P_U02
U.2 Analizuje informacje dotyczące różnych parametrów środowiska geograficznego, interpretuje wyniki i formułuje wnioski, profil ogólnoakademicki, K_U08; P2A_U06, profil praktyczny K_U10; P2P_U06
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
K1. Jest świadomy konieczności stałego doskonalenia swoich kompetencji personalnych i zawodowych, rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, motywuje innych do pracy nad własnym rozwojem; profil ogólnoakademicki K_K01; P2A_K01, P2A_K05, P2A_K07, profil praktyczny K_K01; P2P_K01, P2P_K05, P2P_K07
K2. Propaguje wiedzę geograficzną, kreuje pozytywny wizerunek geografii jako dziedziny nauki i wiedzy mającej praktyczne zastosowanie, profil ogólnoakademicki K_K03; P2A_K01, P2A_K07, profil praktyczny K_K03; P2A_K01, P2A_K07
Metody i kryteria oceniania: Kolokwia śródsemestralne
Metody dydaktyczne: Wykład informacyjny
Sposoby sprawdzania efektów kształcenia:
W1, W2, U1, U2, K1, K2 - Kolokwia śródsemestralne
Wymagania wstępne: Brak
Uwagi: