Typ zajęć: | wykład |
Osoby prowadzące: | dr Wojciech Sobolewski |
Liczba godzin: | 15 |
Poziom studiów: | magisterskie |
Semestr: | 2 |
ECTS: | 2 |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego) Wykład 15 konsultacje 15 Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego 30 Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego 1 Godziny niekontaktowe (praca własna studenta) Przygotowanie się do zaliczenia na ocenę 30 Łączna liczba godzin niekontaktowych 30 Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe 1 Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu 2 |
Strona WWW: | – |
Język wykładowy: | polski |
Skrócony opis: | Cykl wykładów prezentujących Syberię jako region niezwykle zróżnicowany pod względem przyrodniczym i kulturowym, umożliwiający uprawianie różnorodnych form turystyki. |
Pełny opis: | Wykład opisuje krainy geograficzne, strefy klimatyczne i formacje roślinne Syberii. Przedstawiana jest historia regionu i rozwój osadnictwa. Słuchacze poznają także podstawowe zagadnienia dotyczące ludności i religii oraz zasobów naturalnych i gospodarki Syberii. Omawiane jest znaczenie kolejowego szlaku transsyberyjskiego dla funkcjonowania kraju i dla rozwoju turystyki. Jezioro Bajkał oraz tereny sąsiednie są szczegółowo prezentowane jako jedna z najbardziej znanych atrakcji turystycznych Syberii. |
Literatura: |
|
Efekty kształcenia: | WIEDZA W1. Ma pogłębioną wiedzę na temat mechanizmów funkcjonowania systemu przyrodniczego oraz poszczególnych jego komponentów, profil ogólnoakademicki, K_W03; P2A_W01, profil praktyczny K_W03; P2P_W01 W.2 Rozumie złożone związki i zależności zachodzące pomiędzy poszczególnymi komponentami środowiska przyrodniczego, profil ogólnoakademicki, K_W04; P2A_W01, profil praktyczny K_W04; P2P_W01 UMIEJĘTNOŚCI U.1 Ocenia różne efekty działalności człowieka z zastosowaniem kryteriów ekologicznych oraz społeczno-ekonomicznych, profil ogólnoakademicki, K_U02; S2A_U03, profil praktyczny, K_U02; S2P_U02 U.2 Analizuje informacje dotyczące różnych parametrów środowiska geograficznego, interpretuje wyniki i formułuje wnioski, profil ogólnoakademicki, K_U08; P2A_U06, profil praktyczny K_U10; P2P_U06 KOMPETENCJE SPOŁECZNE K1. Jest świadomy konieczności stałego doskonalenia swoich kompetencji personalnych i zawodowych, rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, motywuje innych do pracy nad własnym rozwojem; profil ogólnoakademicki K_K01; P2A_K01, P2A_K05, P2A_K07, profil praktyczny K_K01; P2P_K01, P2P_K05, P2P_K07 K2. Propaguje wiedzę geograficzną, kreuje pozytywny wizerunek geografii jako dziedziny nauki i wiedzy mającej praktyczne zastosowanie, profil ogólnoakademicki K_K03; P2A_K01, P2A_K07, profil praktyczny K_K03; P2A_K01, P2A_K07 |
Metody i kryteria oceniania: | Kolokwia śródsemestralne |
Metody dydaktyczne: | Wykład informacyjny |
Sposoby sprawdzania efektów kształcenia: | W1, W2, U1, U2, K1, K2 - Kolokwia śródsemestralne |
Wymagania wstępne: | Brak |
Uwagi: | – |